Załatwianie spraw administracyjnych przez Internet

Autor: Małgorzata Chojara-Sobiecka

Dodano: 14 marca 2022

W Nr 2(13)2021 Zarządzania parafią, w artykule „Urząd nie taki straszny – czyli instrukcja obsługi załatwiania spraw administracyjnych” wspomniano o możliwości załatwiania spraw przez Internet. Budowanie możliwości korzystania z e-urzędu trwało przez lata – chodziło nie tylko o stworzenie usługi e-administracji publicznej, ale także infrastruktury telekomunikacyjnej wyższych warstw sieci. Projekt e-PUAP Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji realizowało w latach 2004–2008, a potem dalej, aż platforma została udostępniona użytkownikom w 2015 roku. Jednak wydaje się, że dopiero teraz w dobie pandemii e-administracja publiczna zaczęła funkcjonować na równi z tą tradycyjną – papierową. I chodzi tu o akceptację obywateli, jak też urzędników. W tym artykule postaram się wskazać, co jest potrzebne, aby osobista wizyta w urzędzie nie była konieczna.

Pozostało jeszcze 90% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

„Zarządzanie Parafią” to kompleksowy serwis ekspercki dla Księży Proboszczów, który oferuje:

  • magazyn papierowy
  • wydania w pdf
  • materiały w wersji elektronicznej
  • konsultacje z ekspertami
Oferta specjalna »

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Słowa kluczowe:
internet

Nr 52 Maj 2024

Nr 52 Maj 2024
Dostępny w wersji elektronicznej